Inhoudsopgave
< Terug naar helpdesk

Hoe je content formats (categorieën) kunt maken en beheren


In Fellow is het gebruik van content formats (categorieën) een uitstekende manier om de inhoud in je Library te organiseren en je publicatie schema te automatiseren op basis van je gekozen ritme. Bijvoorbeeld, als je klant elke vrijdag een bericht deelt met een thema over eten, dan kun je een categorie genaamd “Foodie Friday” aanmaken om de inhoud in je Library te organiseren en je geautomatiseerde Schedules te vullen. Voor meer informatie over geautomatiseerde Schedules, kun je dit artikel bekijken.

Je kunt toegang krijgen tot de Content Library via het linkermenu.

Content library om content formats te creëren (categorieën).

Klik op “Add/Manage” om nieuwe categorieën toe te voegen of bestaande categorieën te verwijderen.

Bestaande content formats en nieuwe toevoegen in de library

Geef je categorie een naam, selecteer een kleur en klik op “Create.” Je kunt ook een aangepaste kleur toevoegen door op de lege kleuroptie onder het kleurenpalet te klikken en een kleur te kiezen uit het pop-upkleurenwiel.

content formats een kleur geven

Je kunt nu je categorie bekijken in de Content Library.

Content format verschijnt in library

Terwijl je nieuwe content maakt, zorg ervoor dat je items labelt met een gewenste categorie. Dit kun je doen onder het tabblad “Categories” (Categorieën).

Een tag toevoegen om een format mee te geven

Zodra je content is opgeslagen met de categorie, zie je nu de overeenkomstige kleur verschijnen op de content in je Library. Klik op de categorie om content te filteren op die categorie.

De content krijgt nu de kleur van het nieuwe content format
Je kunt filteren in je library op content format

Content formats inzetten voor je social media? Probeer Fellow nu 14 dagen gratis uit!