Social media accounts koppelen

Voordat je de tool gebruikt, moeten jouw social media accounts worden gekoppeld. Om dit te doen volg je de volgende stappen:

1. Klik op het tandwielpictogram in de linkerbovenhoek van het scherm.



2. Klik in het midden van het scherm op de knop 'Add New' om een nieuw platform toe te voegen
3. Klik op het social platform dat je wilt koppelen aan Fellow.
Er zijn een paar dingen om rekening mee te houden:

  • Twitter: zorg ervoor dat je alleen bent ingelogd op het account dat je aan het platform wilt koppelen.
  • Google-, YouTube en andere Google-accounts: selecteer het Google-account dat je wilt koppelen wanneer de opties verschijnen. Zodra je dit doet, geeft Google je een code die je kunt invoegen.
  • Instagram: Bevestig dat het Instagram-account een zakelijk account is en dat deze is verbonden met een Facebook-bedrijfspagina waarvan jij een beheerder bent voordat je het account aan de tool koppelt.

Hoe maak je een content categorie?

Voordat je nieuwe content inplant, is het noodzakelijk om de content eerst te categoriseren per onderwerp, tag of campagne. Om dit te doen volg je de volgende stappen:

1. Klik in ‘Content Library’ op de knop 'Add/Manage' in de linkerbovenhoek.



2. Zodra het venster 'Categories' verschijnt, klik je op de knop ‘Create New Category’ onder aan het venster.
3. Voer de naam in van een nieuwe categorie en selecteer een categoriekleur klik vervolgens op ‘Create’.

Je categorie is nu gemaakt en zou zichtbaar moeten zijn in de ‘Content Library’, Woohoo!

Hoe creëer je content?

Nadat je categorieën hebt aangemaakt, is het tijd om de eerste content te creëren. Om dit te doen volg je de volgende stappen:

1. Ga naar de ‘Content Library’.



2. Klik op de knop ‘Create Content’.
3. Voeg de ‘Content Title’ bovenaan de pop-up toe.
4. Selecteer de afbeelding(en), video(‘s) en/of URL(‘s) die je aan deze content wilt toevoegen.



5. Klik op ‘Next Step’ en voeg een bijschrijft toe aan het bericht. Let op: bijschriften kunnen voor elk platform worden aangepast door op de button naast de smiley te klikken.



6. Klik op ‘Next Step’ en selecteer de categorie waaraan de content moet worden gekoppeld (hier verschijnen alle aangemaakte categorieën).



7. Klik op ‘Next Step’ om de doelgroep, vervaldatum en platformen te selecteren.
8. Klik op ‘Save Content’ om de content toe te voegen aan de ‘Content Library’.


Als inspiratie of content die al eerder is gepost wil gebruiken, is de pagina ‘Recommendations’ erg handig. Volg deze stappen om content te vinden die je kunt (her)gebruiken:

1. Selecteer ‘Recommendations’ in de linkerzijbalk.
2. Je ziet ‘News’ en ‘Images’ staan in de linkerbovenhoek.
‘News’ zijn artikelen die mogen worden gebruikt en gepubliceerd op jouw social media.
‘Images’ zijn auteursrechtvrije afbeeldingen die mogen worden gebruikt en gepubliceerd op jouw social media.

  • Pexels: dit zijn gratis afbeeldingen die je kunt gebruiken.
  • Instagram: dit zijn Instagram-berichten die mogen worden hergebruikt op je bedrijfsaccount.

3. Selecteer ‘News’ en voer een zoekterm in waarvoor je wilt posten en druk vervolgens op Enter. Tip: wij raden aan Nederlandse zoektermen te gebruiken.



4. Om een artikel te gebruiken die je gevonden hebt, selecteer je het vinkje rechtsonder in het specifieke artikel.
5. Het artikel of de afbeelding verschijnt nu in jouw ‘Content Library’ hier kun je deze eventueel naar wens aanpassen.

Hoe maak je een wekelijkse schedule?

Zodra je de content hebt geüpload, kun je een wekelijkse schedule maken. Om dit te doen volg je de volgende stappen:

1. Selecteer ‘Schedules’ in de linkerzijbalk.



2. Klik op ‘Create Schedule’ in de rechterbovenhoek.
3. Selecteer welk type schedule je wilt maken. In dit voorbeeld maken we een week schedule.



4. Voer de details in, inclusief de titel, de dag(en) en tijdslot(s) waarop je wilt dat er gepost wordt. Klik vervolgens op de knop ‘Create Schedule’.
5. De nieuwe ‘schedule’ is nu voltooid en kan worden bekeken in de weergave ‘Schedules’. Je kunt de ‘Schedules’ nu vullen met content. Het systeem zal de content dan automatisch één voor één posten totdat alle content is gepost. Als je ervoor hebt gekozen om de content te recyclen zal de content opnieuw worden geplaatst aan het begin van de wachtrij, het systeem kiest dan automatisch de tweede caption en post de content op de gekozen momenten.

Schedules automatisch vullen met content uit categorieën

Als je eenmaal een ‘schedule’ hebt gemaakt wil je het misschien automatisch vullen met een specifieke content categorie. Om dit te doen volg je de volgende stappen:

1. Selecteer ‘Schedules’ in de linkerzijbalk.
2. Selecteer de schedule die je automatisch wil vullen met content en klik op de drie puntjes in de bovenhoek.



3. Klik op de optie ‘Auto Fill This Queue’.
4. Klik in het menu op de optie ‘Auto Fill Settings’ en klik op het selectievakje om de optie ‘Auto-Fill this Queue’ in te schakelen.
5. Selecteer de categorie die je wilt gebruiken, selecteer de categorie en klik vervolgens op ‘Save Settings’.



6. Je kunt nu jouw gecategoriseerde content in de wachtrij bekijken. Als je naar de “Calendar” navigeert, zou je de berichten moeten zien die zijn ingepland. Als je nieuwe content maakt en deze categoriseert, wordt deze automatisch toegevoegd aan de wachtrij.

Hoe reageer je op comments via Fellow?

Zodra je social media is gekoppeld aan Fellow kun je gemakkelijk reageren op comments en persoonlijke berichten.

1. Selecteer ‘Social Inbox’ in de linkerzijbalk.



2. In de ‘Social Inbox’ is een lijst met berichten, vermeldingen en comments zichtbaar waar je op kunt reageren via Fellow.

3. Je hebt een paar opties om te communiceren:

  • Reageer direct op social media posts vanuit het dashboard.
  • Wijs het bericht toe aan een teamlid.
  • Laat een privé bericht achter voor je team.
  • Archiveer het bericht als je klaar bent.

*Gearchiveerde berichten blijven 90 dagen beschikbaar.

Hoe maak je een ‘Approval’ aan?

‘Approvals’ zijn handig als je gecreëerde content wilt laten goedkeuren voordat het wordt gepost. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je personeel posts laat maken die je zelf eerst wilt goedkeuren voordat deze worden gepubliceerd.

1. Selecteer ‘Approvals’ in de linkerzijbalk.
2. Klik op de ‘New Approval’ button



3. Zodra de pop-up verschijnt, voer je een titel in voor de ‘Approval’.
4. Klik op de hyperlink ‘Select Content’, je wordt nu doorgestuurd naar de ‘Content Library’.



5. Klik op de content die je wilt laten goedkeuren.
6. Zodra alle content is geselecteerd, klik je op de knop ‘Add X Items’ onder aan het scherm.



7. Klik op ‘Create Approval’, het systeem maakt nu automatisch een link die je gemakkelijk kunt delen.
8. Klik op het tandwiel rechts van de ‘Approval’ of klik op de link om het ‘Approval’ gedeelte te openen.
9. Stuur de link via e-mail, sms, WhatsApp, etc. Er is geen wachtwoord nodig om de link te openen en je ontvangt een e-mail wanneer de content is goedgekeurd.

Een rapport genereren

Maak een online rapport van je social media activiteit of exporteer de data voor analyses.

1. Selecteer ‘Reporting’ in de linkerzijbalk.
2. Klik op de knop ‘New Report’.



3. Voer een titel in voor het rapport en selecteer het datumbereik waarvoor je een rapport wilt genereren.
4. Klik op ‘Generate Report’. Het nieuwe rapport wordt nu weergegeven met een hyperlink waar je direct op kunt klikken. Je kunt de link ook kopiëren en naar een leidinggevende sturen. Er is geen wachtwoord nodig om een rapport te openen.


Bedankt!
We hopen dat deze handleiding nuttig was en dat al je vragen zijn beantwoord. Als er vragen zijn die hier niet worden beantwoord, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.