Inhoudsopgave
< Terug naar helpdesk

Hoe je pagina’s kunt taggen op sociale media


Hoe tag ik pagina’s op sociale media?

Het taggen van andere pagina’s op sociale media is een geweldige manier om de exposure en engagement te vergroten. Volg deze stappen binnen Fellow Tool om dit te doen:

Houd er rekening mee: Voor alle social media kanalen (behalve X (Twitter)) moet je een zakelijk profiel/pagina hebben om te kunnen taggen – geen persoonlijk profiel!

Zorg bij het maken van je bijschrift, dat “Platform-Specifieke captions” zijn ingeschakeld.

Pro-tip: Als je moeite hebt om een LinkedIn-pagina te vinden, zorg er dan voor dat je hun exacte “vanity-naam” typt. Als je niet zeker weet wat hun vanity-naam is, kun je deze vinden door naar hun LinkedIn-pagina te gaan en naar de URL te kijken! Zie de afbeelding hieronder.

Selecteer de gewenste pagina uit de keuzelijst en je bent klaar om te gaan!


Taggen op Instagram en X (Twitter):

Beide platforms laten de keuzelijst met accounts niet zien. Om te taggen op deze platforms, typ gewoon het “@”-symbool en plak daar achter de gebruikersnaam van het account dat je wilt taggen. Ze worden niet als getagd weergegeven in Fellow Tool, maar ze worden wel getagd wanneer het bericht wordt gepost.

Taggen op LinkedIn:

De API van LinkedIn staat het taggen van accounts met speciale tekens niet toe. De lijst met niet-toegestane tekens is als volgt: |, {, }, @ (buiten de initiële @), [, ], (,), <, >, #, /, *, _, ~

API-beperkingen voor taggen:

Alle accounts, behalve X (Twitter), moeten een bedrijfsaccount zijn om te kunnen taggen.

Facebook/Instagram-afbeeldingen taggen in Pixel Perfect Preview – moet een bedrijfsaccount of openbaar account zijn om te taggen.

Taggen van locaties op Instagram:

Om een ​​locatie te taggen, moet er een specifiek IG-account zijn dat aan die locatie is gekoppeld. Als je problemen hebt met het taggen van een locatie, is het waarschijnlijk omdat er geen IG-account is voor die locatie.

Als je een pagina op verschillende sociale kanalen wilt taggen, zorg er dan eerst voor dat je op het tabblad van het betreffende sociale kanaal staat in de weergave voor platformspecifieke captions en herhaal dan bovenstaande stappen!