Inhoudsopgave
< Terug naar helpdesk

Waarom werkt mijn social inbox niet met Facebook & Instagram?

Wanneer je merkt dat je social inbox geen engagement uit je doelgroep laat zien, is dit waarschijnlijk te wijten aan een ontbrekende toestemming die nodig is van Facebook.

Stap 1

Open de Facebook-pagina waar je beheerdersrechten voor hebt, klik op de vervolgkeuzelijst in de rechterbovenhoek en klik op “instellingen”.

Social inbox ga naar instellingen

Stap 2

Klik in het linkermenu op “Bedrijfsintegraties” en klik op “Bekijken en bewerken” naast onze naam.

Eenmaal daar, controleer of de instelling “Accounts, instellingen en webhooks beheren voor een pagina” is ingeschakeld, en klik op “Opslaan”.

Social Inbox Cloud Campaign

Als je Business Integration-instellingen niet de “webhook”-optie hebben, moet je een van de volgende stappen volgen, of beide.

Methode 1

Ga naar de Facebook Business Manager.

Eenmaal daar, klik op “Bedrijfsmiddelen” en vervolgens op “Pagina’s”.

Je kan hier op de machtigingen klikken en ervoor zorgen dat het volgende is geselecteerd in de onderstaande afbeelding:

Social inbox facebook business manager

Methode 2

Open je Business Integration-instellingen, zoals hierboven getoond.

Controleer of je de schakelaar hebt die “webhooks” als optie bevat. Als je deze hebt, zorg er dan voor dat deze is ingeschakeld.

Als je die schakelaar niet hebt, dan moet je de stappen volgen om een Facebook-account aan het platform te koppelen. Het zal je vragen om specifieke toestemming hiervoor toe te staan.

Nu ben je helemaal klaar om engagement van je doelgroep van Facebook te ontvangen!

Wil je weten hoe je Facebook koppelt aan je Instagram account? Lees dan dit artikel.